((LIVE SPORT###)) Japan mot Sverige direktsändning 11 borgemánu 2023
Fotbolls-VM på storbildsskärm på Ullevi | Sverige-Japan
FOTBOLLS VM PÅ MOSEBACKETERRASSEN
I åttondelsfinalen slog Japan ut Norge och och är det enda kvarvarande laget i turneringen som tidigare vunnit VM. När är kvartsfinalen Japan-Sverige i fotbolls-VM? Sverige-Japan spelas på fredag 11 augusti klockan 09. 30. Matchen spelas på Eden Park i Auckland, Nya Zeeland. Vilken tv-kanal sänder Japan-Sverige? Kvartsfinalen i fotbolls-VM sänds i TV6 och Viaplay. Sändningen startar på fredag 11 augusti klockan 08.
Nu har man allt att vinna när man kliver in här som underdogs och jag förväntar mig att man tar chansen och ger Japan en bra match och som jag redan avslöjat är det ingen målrik tillställning vi har att se fram emot, så här väljer jag att gå för ett underspel till "okej" odds. SPELTIPS: Under 2, 5 mål ODDS: 1.
Sverige-Japan i fotbolls-VM – följ matchen härSverige jublar efter segern mot USA. Nu väntar Japan i kvartsfinalen. Sverige-Japan – inbördes mötenSverige och Japan har mötts fem gånger tidigare. Sverige har vunnit tre matcher och Japan har en seger. Japans seger kom i VM-semifinalen 2011 – en turnering som Japan sedan vann. Tidigare möten:30 juli 2021: Japan-Sverige 1–3 (Kvartsfinal OS)28 juli 2012: Japan-Sverige 0–0 (Gruppspel OS)13 juli 2011: Japan-Sverige 3–1 (Semifinal, VM)9 juni 1995: Sverige-Japan 2–0 (Gruppspel, VM)19 november 1991: Japan-Sverige 0–8 (Gruppspel, VM)Sveriges troliga startelva mot JapanSverige har ställt upp med samma startelva i tre av fyra i matcher i VM och det mesta talar för att Peter Gerhardsson ställer upp med samma elva igen i kvartsfinalen mot Japan.
Streama Sverige - Japan (Dam-VM): Live stream & TV [11/8]
Sverige mot Japan – allt om kvartsfinalen i fotbolls-VMUppdaterad 2023-08-10 13:19 | Publicerad 2023-08-07 10:13Det är dags för en ny rysare för Sverige i fotbolls-VM 2023Kvartsfinalen mot Japan börjar kl 09. 30 på fredagsmorgonen. Här är allt om Japan-Sverige i VM. Efter tre raka segrar i gruppen ställdes Sverige mot dubbla regerande världsmästaren USA i åttondelsfinalen. Zecira Musovic storspelade och tog Sverige till en dramatisk straffläggning när Lina Hurtig till slut sköt Sverige till kvartsfinal. Japan har imponerat i VM och gick igenom grupp C med tre raka segrar, elva gjorda mål och noll insläppta.
Japan Sverige Fotbolls VM 2023 11 augusti, 2023 09:30
Det skulle innebära följande lag:Zecira Musovic – Nathalie Björn, Amanda Ilestedt, Magdalena Eriksson, Jonna Andersson – Filippa Angeldahl, Elin Rubensson – Johanna Rytting-Kaneryd, Kosovare Asllani, Fridolina Rolfö – Stina BlacksteniusÖvriga kvartsfinaler i fotbolls-VM:Fredag 11 augusti 03. 00: Spanien-NederländernaLördag 12 augusti 09. 00: Australien-FrankrikeLördag 12 augusti 12. 30: England-ColombiaJapan slog ut Norge i åttondelsfinalen i fotbolls-VM. Nu väntar Sverige i kvartsfinalen.
Japan Dam mot Sverige Dam - Fotbolls-VM Damer | Odds » Tips » LaguppställningMålsnål kvartsfinal - Odds: 1. 57 Publicerat 10 aug 22:42 Av: Johan MATCH: Japan Dam - Sverige Dam SPEL: Under 2, 5 mål ODDS: 1. 57 @ No Account Bet (Oddset kan ha justerats) TÄVLING: Fotbolls-VM Damer AVSPARK: 2023-08-11 09:30 PLATS: Eden Park Sverige kliver in som underdogs och det kan passa dem bra! Pressen ligger på Japan som hittills tagit VM med storm. Försiktig match då det är en semifinal i potten för vinnande lag! Det är Sveriges tur att kliva in i kvartsfinalerna från dam-VM och motståndet är Japan. Sverige är inte favoriter här och det tror jag faktiskt kan passa blågult rätt så bra! Japan, de har imponerat kraftigt.
Offensiven i detta landslag är het och de vet hur man får bollen i mål, men nu väntar Sverige och då höjs svårighetsgraden och den som förväntar sig en målrik match mellan två bra nationer där det tävlas om en plats till semifinal, den får tänka om! Sverige slog ut USA i föregående runda och det gjorde man bra.
Japan – Sverige på TV & Stream | TV-tid, kanal |